روش شرکت در طرح
بازدیدکنندگان گرامی می توانند کتب معرفی شده را دریافت و مطالعه نمایند و نکات مهم، چکیده و یا برداشت های خود از بخش های مختلف کتاب را در قسمت نظرات مطرح نموده تا سایر کاربران از آن استفاده نمایند.
بازدیدکنندگان گرامی می توانند کتب معرفی شده را دریافت و مطالعه نمایند و نکات مهم، چکیده و یا برداشت های خود از بخش های مختلف کتاب را در قسمت نظرات مطرح نموده تا سایر کاربران از آن استفاده نمایند.
این کتاب تلاشی مبتنی بر منظومه فکری حضرت آیتالله خامنهای با هدف ارائه روشی منسجم و منطقی برای تحلیل مسائل و پدیدهها در چهارچوب تحلیلی انقلاب اسلامی است.
این مجموعه در قالب یک کتاب کار و در دو گفتار و دو ضمیمه تنظیم شده است.فصل نخست به مقدمات و پیش نیازهای ضروری جهت کسب آمادگی های لازم برای تحلیل سیاسی پرداخته است و فصل دوم در دو بخش ایجابی و سلبی، گامها و بایستههای یک تحلیل سیاسی خوب و متقن را مشخص ساخته است.
همچنین در پایان کتاب دو نمونه از تحلیلهای رهبر انقلاب اسلامی از دو موضوع «مذاکره با آمریکا» و «نگاه تحلیلی کلان به انقلاب اسلامی» به منظور تمرین خوانندگان و تطبیق نکات روشی مذکور در متن کتاب با تحلیلهای صورت گرفته توسط رهبر انقلاب ارائه شده است.
داستان زندگی پیامبر (صلی الله علیه وآله)
مشخصات کتاب:
سرشناسه : طایی نجاح - 1334
عنوان و نام پدیدآور : داستان زندگی پیامبر صلی الله علیه وآله تالیف نجاح الطائی
مشخصات نشر : قم دار الهدی لاحیاآ التراث 1382.
مشخصات ظاهری : ص 210
عناوین اصلی کتاب شامل:
اهدا؛ پیش گفتار؛ فصل اول : ترور پیامبران؛ فصل دوم : تلاش برای کشتن پیامبر (صلی الله علیه وآله) در مکّه؛ فصل سوم : تلاشهائی که برای ترور پیامبر (صلی الله علیه وآله)در مدینه صورت گرفت؛ فصل چهارم : کوشش های یهود برای ترور پیامبر (صلی الله علیه وآله)؛ فصل پنجم : فتنه و خیانت؛ فصل ششم : پیامبر (صلی الله علیه وآله) قبل از رحلت خود جانشین تعیین می کند؛ فصل هفتم : تلاش برای ترور پیامبر (صلی الله علیه وآله) در عقبه؛ فصل هشتم : لشگر أسامه؛ فصل نهم : حقایقی تحریف شده؛ فصل دهم : چه وقت وچطور رسول خدا (صلی الله علیه وآله) مسموم شد ؟؛ فصل یازدهم : تب و دردهای ناشی از سم؛ فهرست منابع
معلم کیست و وظیفه او چیست؟
نویسنده: برتراند راسل
مترجم: محمد وحید دستگردی
هدف تعلیم و تربیت باید آن باشد که در مردم آزاد فکری بپروراند و آنان را چنان بار بیاورد که با رغبت به بحثهای دیگران گوش کنند و چنانچه این بحثها به نتایجی که مورد دلبستگی آنان نیست منتهی گردید، خشمگین نگردند. هر جا تعصبات عمومی حکمفرما باشد، اعم از تعصبات ملی و نژادی و تنگ نظریهای مذهبی، مدرسهها باید آگاهانه کوشش خود را مصروف تعدیل و رفع این تعصبات کنند. (حقیقت و افسانه، ص 80)
نصر
فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّکَ وَ اسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کانَ تَوَّاباً
قرآن به تسبیح خداوند، بیش از تکبیر و تحمید سفارش کرده است. واژه تسبیح در قرآن بیش از واژههاى تکبیر و تحمید آمده است.
منبع : تفسیر نور: ج10، ص: 625
————————————————————————————————————–
نصر
یدخلون فی دین الله افواجا
اگر موانع برطرف شود مردم گروه گروه ایمان می آورند.
نور ج12ص627
————————————————————————————————————–
نصر
ان تنصرو الله ینصر کم
نصرت خداوند منوط به یاری مردم از دین اوست.
نور ج12ص 625
————————————————————————————————————–