معرفی کتاب 150 هشتگ #
نام کتاب: 150 هشتگ (#نهضت- سواد- رسانه ای)
نویسندگان (مولف/ مترجم): سید بشیر حسینی؛ حسین حق پناه
مشخصات نشر: تهران؛ رواق اندیشه ؛1394 ، حقوق مادی و معنوی متعلق به مؤسسه مسیر
مشخصات ظاهری: 200 صفحه، به صورت تمام رنگی، قطع رقعی ؛ قیمت ۱۸۰۰۰ تومان
معرفی اجمالی:
محتوای کتاب با بیانی ساده و روان، اما در قالبی جذاب و متفاوت ارائه شده است.
در بخش ابتدایی کتاب، مقدماتی در مورد سواد رسانهای و لزوم پرداختن به «نهضت سواد رسانهای» به عنوان نیاز امروز کشور مطرح شده و در ادامه، در قالب 15 فصل، نکاتی راهبردی برای استفاده صحیح و بهینه از رسانههای مختلف ارائه شده است. به همین منظور این کتاب «150 هشتگ» نامیده شد؛ 15 فصل و در هر فصل 10 نکته راهبردی که در مجموع میشود 150 نکته راهبردی برای استفاده از رسانهها.
فصل های اصلی کتاب عبارتاند از: کلیات رسانهها، کتاب، نشریات، رادیو و موسیقی، عکس، تلویزیون و ماهواره، فیلم و سینما، رایانه، بازیهای ویدئویی، اینترنت، رسانههای اجتماعی، تلفن همراه، سبک زندگی، تبلیغات و اخلاق رسانهای.
«… سواد رسانه ای پاسخی است به یک نیاز همگانی در استفاده بهینه از رسانه ها. پاسخ به پرسش هایی مانند «چقدر و چگونه از رسانه ها استفاده کنیم؟»، «چه شرایط و محدودیت های معقولی در بهره برداری از رسانه ها مد نظر است؟»، «چه کنیم که از مزایای همه رسانه ها بهره مند شویم ولی دچار آسیب و مشکلاتشان نشویم و…»